שיטת איינגר יוגה

ב.ק.ס. איינגר הוא מן הדמויות המובילות והמשפיעות בתחום היוגה בתקופתנו. אדם בעל שיעור קומה שהקדיש את חייו ליוגה.

ב.ק.ס. איינגר נולד ב-1918 למשפחה ענייה בדרום הודו, הוא היה ילד חולני וחלוש ומשפחתו חששה לחייו. למזלו התחתנה אחותו הבכירה עם מאסטר יוגה גדול בשם קרישנאמאצ'ריה ובהדרכתו החל איינגר לתרגל יוגה ובתוך מספר שנים השתחרר מכל תחלואיו. כשהיה בן 18 נשלח על ידי מורו לפונה בכדי לענות על דרישה למורה בעיר.

איינגר לימד ותרגל באינטנסיביות גבוהה ובתוך כך החל לפתח את שיטתו. את החשיפה הראשונה למערב חייב איינגר לכנר הידוע יהודי מנוחין אותו פגש בסוף שנות החמישים. מנוחין ארגן את מסעו הראשון של איינגר לאירופה וקידם את הוצאת ספרו הראשון 'אור על היוגה'. כיום פועלים ברחבי העולם אלפי מורי איינגר-יוגה מוסמכים. ההסמכה נעשית על ידי עמותות איינגר יוגה ברחבי העולם והמורים מחויבים להגיע מעת לעת אל המרכז בפונה בכדי להמשיך ללמוד ולהתעדכן .
ספרים שכתב:

  • Light on Yoga
  • Light on Pranayama
  • Light on the Yoga Sutras of Patanjali
  • Light on Astanaga Yoga
  • Light on Life

ב.ק.ס. איינגר נפטר באוגוסט 2014.

עקרונות השיטה

איינגר הביא לסיסטמטיזציה של היוגה .על פי שיטה זו כל איבר מובל אל מקומו הטבעי בכל תנוחה, השיטה יורדת בחקירת התנוחה אל כל פרט ופרט בכדי לחדור לשכבות אנאטומיות עמוקות בגוף.כמו כן מושם דגש על דיוק ועל הישארות בתנוחה בכדי לחקור אותה , להגיע אל האופטימום בה ולשהות בתנוחה האופטימלית שנוצרה במינימום מאמץ.

באיינגר יוגה רצף התנוחות נעשה מתוך הבנת השפעות הגומלין בין התנוחות, התועלת שהן מביאות אחת לשניה ובאופן כללי לרצף התרגול.

בכדי שכל תלמיד יוגה בכל גיל או מצב גופני יגיע אל התנוחה האופטימלית , הוסיף איינגר לתרגול היוגה אביזרי עזר שונים כמו חגורות, בלוקים מעץ , כסאות, כריות ועוד. האביזרים עוזרים להגיע ולשהות בתנוחה ומונעים פציעות. ההבנה העמוקה של התנוחות והשימוש באביזרי העזר הביאו לפיתוח יוגה טיפולית לחולים ולבעלי מוגבלויות. הסטודיו בפונה הופך מידי יום בשעות אחר הצהריים לאולם טיפולים שוקק חיים. אנשים מהודו ומרחבי העולם מגיעים לקבל טיפול, כשהמטפלים הם מאסטרים מהודו ומכל העולם שמקבלים הנחיות מגיטה, בתו של איינגר. בעזרת אביזרי העזר פותחו תנוחות רבות להרפיה פיזית ומנטלית המועילות גם לספורטאים הנמצאים בתקופות אימון בעצימות גבוהה.

בשיטת איינגר יוגה מושם דגש על תנוחות עמידה ותנוחות הפוכות. תנוחות העמידה מפתחות כוח, חיוניות, גמישות, קואורדינציה , ושווי משקל, והן בונות את הבסיס לתנוחות מתקדמות יותר. התנוחות ההפוכות (בעיקר עמידת ראש ועמידת כתפיים), מהוות נדבך חשוב נוסף בשיטה. הערך של התנוחות ההפוכות לא יסולא בפז, הן מועילות ביותר לכל המערכות בגוף ובראש וראשונה למערכת הדם, למערכת הפרשת ההורמונים, למערכות החיסון, הנשימה, העיכול והרבייה. הן יוצרות שקט ומיקוד ומפתחות עמידות, סבלנות וריכוז.

איינגר רואה כל תנוחה וכל תרגול נשימה כמדיטציה בה המתרגל מודע לכל פרט וחווה בצורה מוחלטת את התנוחה ,מודעות זו מגיעה גם אל שגרת יומו של המתרגל ומשפרת אותה ללא הכר . מי שמתרגל בשיטה זו, עובר מסע מרתק של מודעות פנימית, ערנות לתחושות, ויכולת לשלוט באיזורים "נידחים", "עמומים", ובלתי מודעים.

פרטיך ופרטיותך ישמרו במערכת
*שם מלא

*מס' טלפון

*דואר אלקטרוני

*תיאור נושא הפניה


נשמח לחזור אליך בהקדם. יום טוב

מבזקי חדשות:

אני שמחה להודיע כי פתחתי את שנת הפעילות.

אמנם החודש יש לנו חגים רבים, אך על מנת לשמור על שגרה, אנחנו מנצלים את ימי תרגול האפשריים.

כמו כן המערכת מגוונת וניתן להשלים שיעורים.

שנה טובה ומבורכת, לנו, לכל עם ישראל, ולעולם כולו.

 

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
Scroll Up