במהלך השנים שבהן אני מתרגלת ומלמדת יוגה נוכחתי לדעת כי התרגול האישי הוא בעל חשיבות משמעותית. תרגול זה מאפשר הטמעה והעמקה של האינפורמציה העוברת אל התלמידים במהלך שיעורי היוגה. תפקיד המורה הוא להעביר את הידע שהוא קיבל ממוריו אל תלמידיו, ותפקיד התלמידים הוא לספוג את הידע תוך בדיקה והסקת מסקנות.
ברצוני להציע לכם תלמידי מערכי שיעורים שיעודדו ויתנו השראה לתרגול יוגה בבית. את המערכים לקחתי מתוך תכניתו של פאהק ביריה שהוא מורה בכיר לאיינגר יוגה, פרט לסיקוונס המיועד לנשים בתקופת המחזור החודשי, שהיא תכניתה של גיטה איינגר. אני יוצאת מתוך הנחה כי במהלך שיעורי היוגה צברתם את הניסיון והידע לגבי הטכניקות והאביזרים המתאימים לכם ותדעו להשתמש בהם במידת הצורך.
נהוג כי את תנוחות העמידה מתרגלים בשבוע הראשון של החודש, בשבוע השני כפיפות קדימה, בשבוע השלישי כפיפות לאחור, ובשבוע האחרון פרנאימה. תלמידים שמתרגלים יוגה כל יום יכולים להמיר את הסדר החודשי לסדר שבועי. יש לבצע תנוחות שאינן סימטריות בצד ימין ואחר כך בצד שמאל. התנוחות שלידן יש כוכבית הן רשות.
במידה ולמתרגל יש מגבלות בריאותיות מכל סוג, אין לתרגל באופן אישי ללא התייעצות והנחייה על ידי מורה יוגה מוסמך.
כולי תקווה כי הצגת המערכים הנה ברורה דיה, ותאפשר לכם לפתח תרגול יוגה אישי מאוזן,מספק ומהנה.